HoloLens 技術情報の日本語訳 - Hololens Documentation: Development overview
この記事は、
Windows Holographic - Documentation の Development overview の拙訳です。
この記事は概要なので作業はありません。
Development overview
Holographic apps の開発では、Universal Windows Platform を使用します。すべての Holographic apps は、Universal Windows apps であり、すべての Universal Windows apps は Microsoft HoloLens で動作するよう作ることができます。Windows 10 と Unity のようなミドルウェア ツールのスキルで、ホログラフィックの実装をこれから始めることができます。
ホログラフィック開発の基礎
holograms を実現させるために、Windows は、開発者に全く新しい機能セットを提供します。 Mixed reality holographic apps のために、6 つの基本的な開発要素が用意されています。
HoloLens との対話は、gaze、gesture、voice でデザインされています。これは以後 GGV の表記されます。環境認識機能である coordinates、spatial sound と spatial mapping は、ユーザーとユーザーの周辺世界と対話するための能力を提供します。
ホログラムは、rendering に依存する光と音で構成されています。配置と持続性の認識について理解したい場合は、HoloLens shell でデモされているものをご覧いただくことで、ユーザー エクスペリエンスの観点から有益です。
HoloLens 開発ツール
構築したい type of app によって使用するツールは異なります。
- 2D apps は、Windows Phone、PC やタブレットに適した Universal Windows Apps を開発するうえで様々なツールを使用できます。このようなアプリは、2D プロジェクションとして認識され、様々なデバイスで動作します。
- Holographic apps は、Windows Holographic APIs を使用するようにデザインされたツールが必要です。もしアプリを構築する際は、Unity の使用を推奨 (recommend using Unity) します。開発者が独自のエンジンで構成したい場合は、DirectX やその他の Windows APIs をご利用下さい。 (use DirectX and other Windows APIs)
構築するアプリの種類にかぎらず、下記のツールについて知識を深めることが、アプリ開発にあたり役に立ちます。
さあ、はじめましょう
ツールのインストール後 (installing the tools)、Holographic Academy のチュートリアルに進んでください。あなたの準備が整い次第、他の HoloLens ユーザーのため、Windows Store にアプリを申請 (submit your app to the Windows Store) することができます。
以下翻訳時の公式ドキュメント (2016/8/11 確認済)
Development overview
Developing holographic apps uses the Universal Windows Platform. All holographic apps are Universal Windows apps, and all Universal Windows apps can be made to run on Microsoft HoloLens. With Windows 10 and familiarity with middleware tools like Unity, you can start building holographic experiences today.
Basics of a holographic development
To make holograms possible, Windows exposes an entirely new set of features to developers. There are six fundamental building blocks for mixed reality holographic apps:
Interaction with HoloLens has been designed around gaze, gesture and voice. This is sometimes referred to as GGV. The environmental understanding features like coordinates, spatial sound and spatial mapping provide the ability for holograms to interact with both the user and the world around them.
Holograms are made of light and sound, which depends on rendering. Understanding the experience of placement and persistence, as demonstrated in the HoloLens shell is a great way ground yourself in the user experience.
Tools for developing on HoloLens
The tools you use will depend on the type of app you want to build.
- 2D apps can use any tools for building Universal Windows Apps suited for environments like Windows Phone, PC and tablets. These apps are experienced as 2D projections and can work across multiple device types.
- Holographic apps need tools designed to take advantage of the Windows Holographic APIs. In particular, if building an app werecommend using Unity. Developers interested in building their own engine can use DirectX and other Windows APIs.
Regardless of the type of app you're building, these tools will facilitate your app development experience:
Getting started
After installing the tools, we recommend following the tutorials in the Holographic Academy. When you're ready, you can submit your app to the Windows Store to publish an app for other HoloLens users.